måndag 23 maj 2011

Vår? Sommar?

Sitter framför en dator och sneglar ut genom fönstret. Idag är det tisdag och benämnd av många som veckans tråkigaste dag. En dag som är en transportsträcka till onsdagen och sen har halva arbetsveckan gått. Jag vet inte det jag men idag har vädergudarna tagit ledigt och skänkt oss mulet väder och regn hängandes i luften.
Märkligt att det i sändags var strålande sol och varmt, men å andra sidan så brukar våren i Sverige kunna yttra sig på det här sättet.
Nåväl jag ska inte klaga, regnet håller undan det värsta av pollensporer i luften så jag kan faktiskt andas ut utan att få ångest :-D

I vilket fall som helst så är det arbete framför datorn ett par timmar sen och sen mot gymet för att försöka lyckas springa 3km under femton minuter. Har äntligen vågat mig på att börja springa igen efter ett uppehåll på....mja 20 år blir det nog noga räknat. Påminde mig om att jag var hyfsar duktig på långdistanslöpning i skolan och när jag väl vågade stålla mig på löpbandet var det som en befrielse.
Första tio minuterna önskarm an att man var någon annanstans sen efter det så kickar kroppen in alla välsignade back-up bossters...adrenlinet flödar, endorfinet står berett att kicka in så fort man stannar och luften stannar verkligen inte på halva vägen utan följer med ut och in igen.
Nu tränings vurm på G!

Allt gott:-) Ha en fin dag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar