onsdag 4 januari 2012

Nystart

Nytt år och nya möjlihgeter.
Jag vet inte varför jag och säkert många med mig tar tillfället i akt när det blir ett nytt år och startar om på nytt.
Men det är vad jag ska göra.

På den senaste tiden har jag insett både mina begränsningar såväl som möjligheter. Vad jag kan förändra och vad jag inte kan förändra med enkla medel.

I och med det mycket tunga beskedet som jag och maken fick för snart tre år sedan så har vi pendlat mellan hopp och förtvivlan. Nu jobbar vi med det vi har och de gåvor som vi fått istället för att sörja det förlorade.
Vi vet att vi med hjälp av läkarvetenskapen har stora möjligheter till att bli föräldrar så nu har vi slutat sörja utan jobbar på det positiva istället :-D

Så var det där med nyårslöften.....säkert miljoner människor lovar varje år att banta och gå ner i vikt....och har ängest av all julmat man ätit.
Men om vi vänder på det hela lite....julmaten är inte speciellt onytig. Tänk efter lite....skinkan är magert kött om man låterbli fettsvålen, köttbullarna kan göras på magert kött och man äter väl aldrig så mycket olika grönsaker som man gjör under julhelgen?
varken jag eller maken är jättekonsumenter av julgodis heller.

Men men för att återgå till det där nyårslöftet då....
Jag lovar inte att banta utan jag lovar att jag ska ta hand om min kropp. Unnna mig ett besök i solariet, en massage eller ansiktsbehandling eller en trevlig bok emellanåt. Livet är alltför värdefullt att kastas bort så nu ska vi leva! :-D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar