måndag 9 mars 2009

Mååååååååndag

Vaknade vid klockan sex av att grannen stängde sin balkongdörr(!) Tyckte det var lika bra att gå upp...så nu sitter jag här ca två timmar senare....ätit frukost, duschat, fixat håret, klätt på mig, satt i linserna och sminkat mig...jahapp vad göra nu?
Satt och rotade bland våra gamla videofilmer för en liten stund sedan...hittade en riktig pärla från 1991(tror jag) "Om blickar kunde döda" snacka om nostalgitripp. Jag hade totalt glömt bort att vi hade den och har inte sett den på minst tio år...antagligien mer.
Så jag avnjöt en hysteriskt kul film till min enorma kaffekopp nyss.
För ett par år sedan fick jag en jättestor vällingkopp(svart) med texten "Goodmorning" på av min svåger (tror jag) den rymmer ledigt en halvliter...mycket passande för dagens första kaffetår.

Har äntligen lyckats skära ner på mitt kaffe drickande...för lite onödigt vetande kan jag meddela att jag numera "bara" dricker två koppar om dagen (ha ha nu hörde jag intresseflaggorna hissas i rekordfart)
Men för att återgå till den klassiska filmen som jag nämnde ovan....vad hände med Richard Grieco egentligen? Om jag inte minns helt fel så var han "jätte inne" i slutet av åttiotalet och början av nittio...av någon underlig anledning så minns jag typ att han i en intervju i "Frida" meddelade att han var kedjerökare....(Skriver en fd stor rökare).som sagt tiderna förändras..höhö.

Nåväl idag är det måndag, jag har äntligen fått mitt studielån(inte en dag för tidigt) Ska våga mig på att cykla in till stan och hämta en avi till kåravgiften (skäms) har totalt glömt bort att betala den...ren klant miss.
Och i morgon är det tisdag....som bara är en transportsträcka till onsdagen och sen har halva veckan gått:-D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar