söndag 15 mars 2009

Söndag

Idag försökte jag mig på att cykla in till stan, men lyckades få sladd och körde omkull, inga större skador mer än fina blåmärken på vardera knäet. Men jag blev rätt skraj. Så jag och maken tog bussen in till stan och jag köpte mig ett par ordentliga promenad skor i stil med lättare sportsko. Jag tänker inte sätta mig på en cykel förrän medeltemperaturen är över 15 och allt grus är bortsopat efter vintern.

Söndag var det jag...har lektion på tisdag. Ska läsa lite kurslitteratur imorgon...jag tänker väl gå (jag har ju nya skor) in till stan och sitta i bibblan ett slag.
Just nu står middagen och puttrar i ugnen. Försöker mig på att tillaga fläskarré i lergryta med äpplen och purjolök. Oavsett hur det smakar så luktar det väääldigt gott nu från ugnen.:-D
Alltid kul att prova på nya saker, när det handlar om mat.
Slog på google och hittade detta recept: http://recept.nu/1.217987/isabel_berggren/varmratter/kott/flaskkarre_i_lergryta

3 kommentarer:

  1. För oss vart det stuvade makaroner och falukorv :-)

    SvaraRadera
  2. Usch, inte kul att vurpa sådär. När du börjar cykla igen kan du ju använda det där sadelskyddet som du fick i julklapp för 100 år sen. Den passar även på vanlig cykel, inte bara spinningcykel :-) Det blir lite mjukare så...

    SvaraRadera
  3. Absolut!!!Att jag inte tänkte på det:-) Ska även önska mig ett par snygga knäskydd i födelsedagspresse:-)

    SvaraRadera