söndag 22 mars 2009

Melodifestival nostalgi

Svenska uttagningen till melodifestivalen ser ju som bekant inte ut som den gjorde för, låtsäga 25 år sedan.
Jag kommer ihåg första gången som jag fick se svenska melodifestivalen...hm...kan nog vara så att jag var så pass stor att jag lyckades hålla mig vaken...he he.
Ockej det var i alla fall 1984 och jag var sju år.
Finalen hölls i Göteborg om jag inte minns helt fel och Herrey's vann.
Visserligen blev jag ett Herrey's fan under den period som de tre bröderna var i ropet, men vad jag minns så hoppades jag på en annan låt
http://www.youtube.com/watch?v=5qR0ebAy86Q
*brett grin*
Live orkester och vita mikrofoner med sladd:-D I just love it!!hi hi.
Sen av någon underlig anledningen så vill jag minnas att Björn Borg delade ut priset (??!!!)

Aah 1984, året åd allt hände...Sverige vann stora finalen i Lyxemburg och jag började första klass...hi hi.

1 kommentar:

  1. Hahhahaa!! Nostalgi var ordet! Länge leve melodifestivalen. Kram kram

    SvaraRadera